Slaapstoornissen

Een goede nachtrust: onmisbaar.

Slaapproblemen nemen steeds meer toe. Ook het gebruik van slaapmedicatie verloopt elk jaar in stijgende lijn.
1 op 5 volwassenen lijdt aan slapeloosheid. Ook bij kinderen en jongeren zien we meer en meer slaapproblemen. Slecht slapen kan je gezondheid en je welzijn sterk beïnvloeden. Je voelt je suffer overdag, kunt je minder concentreren op je werk, je wordt prikkelbaarder, je hebt minder levensvreugde en je weerstand voor ziektes vermindert.

Daarnaast verlies je jouw vertrouwen in een vanzelfsprekende nachtrust. Je maakt je steeds meer zorgen over het feit of je al dan niet de volgende nacht zal slapen. Hierdoor gaat het verstoorde slaappatroon een eigen leven gaan leiden en raak je steeds meer in een vicieuze cirkel.

Slaapcoaching is een totale aanpak van je slaapprobleem. Het is gebaseerd op het feit dat slaapstoornissen zich situeren op 3 niveaus:

1. Het mentale

 Hoe verkrijgen we rust in ons hoofd?

 Hoe krijgen we dat piekeren tot rust?

 Stilstaan bij negatieve gedachten.

2. Het lichamelijke

 Hoe breng ik mijn lichaam tot rust?

 Het belang van adem.

3. Het gevoelsmatige:

 Hoe ga ik om met spanningen, stress, angst en bezorgdheid?

Slaapcoaching helpt:

 Je slaapt moeilijk in?

 Je ligt hele nachten wakker?

 Je ontwaakt steeds te vroeg?

 Je ligt constant te piekeren?

 Je hebt nooit een echt uitgerust gevoel?

 Je wil slapen, maar het lukt maar niet?

De nacht als de spiegel van de dag.

Hoe we overdag omgaan met alles wat op ons afkomt, bepaalt de kwaliteit van onze nachtrust. Vanuit deze stelling werken we in coaching met de principes van Mindfulness, wat staat voor “Met volle aandacht door het leven gaan”.

Deze filosofie heeft reeds zijn efficiëntie bewezen in het adequaat omgaan met stress, negatieve gedachten en gevoelens.

Doel is te groeien naar het herwinnen van innerlijke rust en vertrouwen, een onmisbare voorwaarde voor een goede nachtrust!